Pravidla Pelhřimovské ligy v požárním útoku pro rok 2024

Pravidla ke stažení + Příloha č.1  , Příloha č.2  , Příloha č.3 


Nejvyšším orgánem Pelhřimovské ligy v požárním útoku je rada LIGY PLPÚ.

Složení rady Pelhřimovské ligy v požárním útoku
Funkce  Jméno a příjmení SDH Tel. číslo
předseda Jakub Mareš   724 444 028
místopředseda Lukáš Chalupa Kamenice n.L. 728 454 808
místopředseda Pavel Janů Žirovnice 608 984 635
členka rady Pavla Jirků Nová Včelnice 774 872 526
člen rady Aleš Coufal Dešná 601 228 295
člen rady Martin Pecha Markvarec  723 073 646
člen rady Ondřej Pecha Heřmaneč  721 181 452
člen rady Karel Plachý Třebětice 777 239 404
člen rady Ondřej Huml Český Rudolec  607 184 413
člen rady Jan Štok Batelov  723 404 019
člen rady Marek Přibyl Strmilov 607 067 765
člen rady David Kostroun Kamenice n.L. 607 543 121
člen rady Miroslav Bačák Dolní Němčice 728 712 779
člen rady Petr Pivoňka Krasonice 606 626 015
člen rady Dalibor Kuba Budeč 607 222 950

 

Pravidla Pelhřimovské ligy v požárním útoku pro rok 2024

Pořadatelem soutěže se může stát každé SDH, které v řádném termínu stanoveném radou ligy písemně požádá radu ligy PLPÚ, nabídne k pořádání soutěže adekvátní prostor a přistoupí na povinnosti pořadatele viz. bod 8. O pořádání soutěže v následujícím ročníku rozhodne rada a dá zájemci vědět. Rada dále na první schůzi rozhodne o počtu soutěží zařazených do ligy PLPÚ pro daný ročník.

 

  1. Účast

Soutěže se mohou zúčastnit hasičská družstva z celé ČR na základě přihlášky k jednotlivým soutěžím, a to v kategoriích muži, ženy a dorost. Přihláška do jednotlivých soutěží ligy PLPÚ je pro všechny pořadatele jednotná – příloha č.1 těchto pravidel. Řádně vyplněná přihláška musí být odevzdána při prezentaci družstva na dané soutěži.

Soutěže se mohou zúčastnit všechna družstva, která se stihnou přihlásit nejpozději do startu posledního útoku v dané kategorii, ve které chtějí soutěžit. Za každé soutěžní družstvo se musí zúčastnit minimálně 4 závodníci na závěrečném nástupu, kteří prováděli soutěžní disciplínu. Při nástupu budou soutěžící řádně ustrojeni (dresy, pracovní oděv PS II. atd.). Při nedodržení tohoto pravidla nebudou přiznány body do ligy PLPÚ. Kontrolu účasti 4 závodníků a ústrojní kázeň zajistí delegát soutěže a vše zaznamená do výsledkové listiny, která bude přiložena jako příloha ke „Zprávě o soutěži“. Zahájením soutěže se rozumí nástup soutěžních družstev na jejím začátku. Přihlášením družstva se rozumí odevzdání řádně vyplněné přihlášky a zaplacení startovného. Výše startovného může činit max. 300,- Kč za jedno soutěžní družstvo.

Minimální věk soutěžících v kategorii muži, ženy je 15 let. U kategorie dorost je povolena věková hranice od 13 do 18 let. (viz. směrnice činnosti s kolektivy mladých hasičů SH ČMS). Za kontrolu věku závodníků zodpovídá vedoucí družstva. Porušení tohoto pravidla vede k vyřazení soutěžního družstva ze soutěže.

Pro započítání bodů do ligy PLPÚ je možné půjčování závodníků. Za družstvo může startovat maximálně jeden soutěžící z jiného družstva. Ten smí běžet pouze 2x (1x za vlastní družstvo a 1x za cizí družstvo) v jedné kategorii. V případě porušení tohoto pravidla budou z hodnocení soutěže vyloučena obě družstva.

Toto zapůjčení musí být písemně zaznamenáno a uvedeno na přihlášce družstva do soutěže. Pro lepší orientaci pořadatele bude půjčený soutěžící startovat ve svém domovském dresu. Za ženy nesmí běžet muž. Pokud ano, družstvo bude zařazeno mimo soutěž!

Lze soutěžit v kategoriích MUŽI, ŽENY a DOROST. V kategoriích muži, ženy musí startující soutěžící splňovat věk minimálně 15 let. U kategorie dorost je povolena věková hranice od 13 do 18 let. (viz. směrnice činnosti s kolektivy mladých hasičů SH ČMS). V kategorii ženy nesmí startovat žádný muž. Pokud tomu tak je, družstvo poběží mimo soutěž. V případě kategorie muži může startovat soutěžící bez ohledu na pohlaví. V kategorii DOROST musí 6 soutěžících být ve věku maximálně 18 let včetně, bez ohledu na pohlaví. Mohou tedy startovat smíšená družstva. Je povolen start jednoho soutěžícího ve věku 19 nebo více let. Na vyžádání rozhodčího musí členové družstva v kategorii dorost předložit občanský průkaz, nebo členský průkaz SDH, pomocí kterých prokážou svůj věk.

V kategorii DOROST jsou před začátkem sezóny určena kola, na kterých lze v této kategorii soutěžit.

Startovní pořadí na soutěži je určeno na základě rezervace spuštěné s časovým předstihem na stránkách firesport.eu. Startovní listina z internetové rezervace se uzavírá den předem. Veškeré další změny se řeší v místě soutěže s pořadatelem. Prázdná místa ve startovní listině nezanikají. V případě změny pořadí musí souhlasit veškeré dotčené strany, tj. při výměně pořadí dvou týmů musí být vyřčen souhlas zástupců z obou týmů. Jiná změna pořadí bez souhlasu rady PLPÚ zakázána!

 

  1. Provedení požárního útoku

Požární útok bude proveden dle platných pravidel požárního sportu uvedených ve Směrnici hasičských soutěží pro muže a ženy (schválené VV SH ČMS dne 16. 6. 2011 s účinností od 1.1. 2012), jejich dodatcích a pravidel Pelhřimovské ligy v požárním útoku, které jsou nadřazeny Směrnici hasičských soutěží pro muže a ženy.

Požární útok provádí kategorie – muži na 3B (dle možností pořadatele lze povolit výjimku na 2B) a ženy a dorost na 2B. Nádrž na vodu se během pokusu soutěžícího družstva nedoplňuje.

Doba na přípravu a provedení pokusu

Příprava motorové stříkačky a nářadí na základnu – 5 minut, provedeni požárního útoku – do 2 minut. Při překročení těchto limitů bude pokus družstva hodnocen jako neplatný. Pořadatel má právo libovolně manipulovat s časem přípravy, avšak musí být jednotný a oznámen na úvodním nástupu soutěže.

Závodníci budou k přípravě základny nastupovat řádně ustrojeni (budou nasazené přilby, opasky apod.). V době přípravy bude požární stříkačka na základně v klidu.

Provedení požárního útoku

Motorovou stříkačku a nářadí potřebné k provedení požárního útoku si družstvo připraví k základně. Od povelu rozhodčího: ,,Na základnu!" se měří doba stanovena na přípravu pokusu. V této době musí družstvo umístit na základnu motorovou stříkačku a nářadí potřebné k provedení požárního útoku. K zajištění nářadí proti pohybu nesmí byt použito žádných podpěr nepatřících mezi nářadí pro požární útok. Půlspojky, ani ozuby se nesmí dotýkat a mezi ozuby musí projít papír. Žádné nářadí s výjimkou savic nesmí přesahovat základnu. Motorová stříkačka se nesmí v době přípravy na základně startovat. Motorová stříkačka bude nastartována těsně před ukončením přípravy základny na pokyn rozhodčího.

Po startu vyběhne družstvo od startovní čáry, provede spojení přívodního vedení (sací koš našroubuje před ponořením do nádrže; sací koš musí být našroubován na savici nad hladinou před ponořením do vody; savice nemusí být spolu sešroubovány. Pokus je platný i tehdy, spadl-li koš do vodního zdroje, nebo mimo něj, a byl následně našroubován na savici nad hladinou vody, pokud se savice nedotkla hladiny vody; koš musí být našroubován po celou dobu pokusu i po vytažení z vodního zdroje), dopravní vedení, útočné proudy a srazí, popřípadě nastříká, oba terče (nákres požárního útoku je na obr. č. 1). Voda v nádrži se během provádění požárního útoku nedoplňuje (v případě provádění nástřiku terčů je voda v nádrži pořadatelem průběžně doplňována). Před i při stříkaní nesmí žádný z členů družstva překročit čáru hranice stříkání, ani se této čáry dotýkat, tzn. čára stříkání je nedotknutelná a proudnice (včetně půlspojky hadice) se nesmí opírat o druhého člena družstva. Požární útok se považuje za ukončený signalizací obou terčů nebo sepnutím časomíry po nastříkání obou terčů. Pokus musí být proveden a ukončen do 2 minut po odstartování. Po ukončení pokusu mohou soutěžící přívodní vedení rozpojit až na pokyn rozhodčího.

Nářadí pro požární útok

1 ks přenosná motorová stříkačka s funkčními klouby a klapkou schváleného typu. Ovládání plynu mechanické, umístěné na směšovacím zařízení, nebo na místě určené výrobcem. Není povolena zábrana na chladiči pro držení savic. Klíč na spojky je jako zábrana povoluje. Výfukové potrubí libovolné – musí procházet vývěvou a musí vyúsťovat na původním místě, dle typu. Je povoleno použiti jakéhokoliv savicového nástavce nebo přechodu.

2 ks savic 2,5 ± 0,05 m dlouhé, průměru 110 mm se šroubením, přičemž případné použití těsnících „O" kroužků dle technických podmínek nesmí bránit spojeni savic a napojeni na motorovou stříkačku šroubováním. Minimální počet závitů na šroubení = 2,5

1 ks sací koš 110 mm s funkčním zpětným ventilem vyhovující technickým podmínkám, jeho ovládání musí být umístěno vně pláště sacího koše

3 ks (2 ks) tlakových požárních hadic (dále jen „hadice") B, průměru 75 mm po cele délce, izolované, délka 20 m ± 1 m, šířka ploché hadice B min. 113 mm. Lze použít i hadice B, průměru 65 mm po celé délce, délka 20 m ± 1 m, šířka ploché hadice B min. 100 mm

1 ks třícestný rozdělovač s vřetenovým nebo kulovým uzávěrem

4 ks hadic C, průměru 52 mm po celé délce, izolované, délka 20 m ± 1 m, šířka ploché hadice C min. 79 mm. Lze použít i hadice C, průměru 42 mm po celé délce,

délka 20 m ± 1 m, šířka ploché hadice C min. 65 mm

2 ks proudnic C, průměr výstřikové hubice 12,5 mm ± 0,1 mm, maximální délky (včetně půlspojky) 450 mm

2 ks klíče na spojky (nejsou nutnou součástí)

Na nářadí pro požární útok lze použít tlakové spojky s pojistkou proti rozpojení hadic. Podložka pod savice se může používat pouze hladká, rovná, bez výřezů o max. tloušťce 10 mm. Délka hadice se měří vč. ozubu půlspojky.

Ústroj soutěžících

Soutěžící nastupují k plnění disciplíny v pracovním stejnokroji PS II., nebo ve sportovním oděvu, který sestává z dlouhých kalhot (zcela zakryta stehna a lýtka) a blůzy nebo trička s dlouhým nebo krátkým rukávem. Oděv soutěžících musí být čistý a nošen tak, aby nevzbuzoval pohoršení. Celé družstvo musí mít jednotný oděv. (Výjimku jednotného oděvu může povolit hlavní rozhodčí s vědomím delegáta soutěže).

Soutěžící musí při soutěži nosit oděv standardním způsobem, tričko vždy zastrčené do kalhot, nohavice se nezahrnují, dlouhý rukáv nesmí být vyhrnut nad loket.

Obuv soutěžících může být použita sportovní obuv nebo zásahová obuv pro hasiče, připouští se tretry s max. délkou hrotů 6 mm. Kopačky se nepřipouštějí.

Při soutěži musí být používány pro ochranu hlavy přilby. Družstvo s nasazenými přilbami nastupuje již na přípravu základny.

Soutěžící musí dále používat kožený opasek šíře min. 50 mm, s kovovou přezkou nebo jiný, bez karabin, používaný v požární ochraně k zásahům. Opasky od kalhot nejsou přípustné.

Při nesplnění některého z těchto pravidel nebude soutěžícímu povolen start.

 

  1. Měření času

Čas požárního útoku bude měřen elektronickou časomírou. Časomíra musí být konstruována tak, aby měřila na dvě desetinná místa. Při selhání časomíry, družstvo opakuje svůj pokus. K opakování pokusu bude družstvo po dohodě s pořadatelem vloženo do startovní listiny. Za selhání časomíry se nepovažuje porucha displeje, případná závada na světelné signalizaci v průběhu pokusu, která prokazatelně neovlivnila naměřený čas (technická závada světelné signalizace, vadná žárovka apod.) při funkčnosti stopek není důvodem k opakování pokusu (kontrolu dosaženého času bude proveden jedním z členů z družstva, který pokus dokončilo). Za posouzení závady včetně jejího vlivu na výsledný čas je zodpovědný rozhodčí disciplíny.

Pokud dojde k takové poruše časomíry, že nebude možné ji v rozumné době opravit a znovu zprovoznit, bude soutěž pokračovat bez této časomíry. čas bude měřen trojími stopkami a platný bude čas déle sraženého terče. Dosud naměřené časy el. časomírou zůstávají v platnosti.

V takovém případě platí:

  1. souhlasí-li čas dvou ze tří stopek, je čas zaznamenaný touto dvojicí stopek časem úředním,
  2. rozchází-li se čas všech tří stopek, úředním časem je čas zaznamenaný stopkami ukazujícími střední čas,
  3. byl-li čas změřen pouze dvojími stopkami a ty se rozcházejí, platí horší čas za čas úřední.
  4. soutěž bude vyhodnocena podle takto naměřených časů, výsledky soutěže se nebudou započítávat do celkového pořadí ligy PLPÚ.

Umístění družstev se bude posuzovat podle dosaženého času na dvě desetinná místa. Při rovnosti časů rozhoduje o pořadí takto dotčených týmů lepší čas druhého terče.

 

  1. Startování

Startér provádí startování těmito povely: "Na místa, připravte sel" (jeden povel), "Pozor!", výstřel. Po povelu "Na místa, připravte se" následuje libovolná pauza na uklidnění celého soutěžního družstva. Po povelu "Pozor" se nesmí nikdo ani pohnout a následuje startovní výstřel. Po povelu "Pozor" se nesmí žádný soutěžící stojící na startovní čáře pohnout. Porušení tohoto pravidla se posuzuje jako předčasný (ulitý) start. Každé družstvo má možnost pouze jednoho opakovaného startu, pokud nebyla chyba na straně startéra, nebo startovací techniky. Startování musí být provedeno startovací pistolí. Při chybném startu je družstvo vráceno druhým výstřelem, nebo píšťalkou. Špatné starty hlídá startér nebo startér a jeho pomocník.

 

  1. Vedoucí družstva

Vedoucí družstva musí být osobou starší 18 let. Vedoucí družstva svým podpisem na přihlášce do soutěže stvrzuje, že stejně jako všem závodníkům uvedeným v přihlášce, jsou mu pravidla Pelhřimovské ligy v požárním útoku jasná a bude je dodržovat. Podpisem také nese plnou zodpovědnost za členy družstva mladší 15 let, které do soutěže přihlásil (a to i přesto, že je to proti pravidlům). Plnou zodpovědnost za členy mladší 15 let nese i v případě, že dojde ke zranění některého z těchto členů.

Vedoucí družstva (označený vestou) může stát poblíž soutěžního stroje a v případě nutnosti zasáhnout, avšak až po startu družstva. Tento zásah však vede k diskvalifikaci družstva. U družstev žen může vedoucí pomáhat pouze při přípravě soutěžního stroje na základně, to znamená, že nesmí chystat jiný materiál.

 

  1. Protesty a odvolání

Při porušení Směrnice hasičských soutěží nebo těchto pravidel je možno podat písemný protest a odvolání.

Za podání protestu a odvolání může pořadatel požadovat od protestujícího složení kauce. Výše kauce se stanovuje takto:

- protest odvolací komisi 500,- Kč

Odvolací komise je složena z přítomných členů rady ligy PLPÚ a hlavního rozhodčího.

Protesty lze podávat pouze proti poškození a hodnocení vlastního soutěžícího, proti účasti jiného soutěžícího v soutěži a proti výsledkům soutěže.

Protesty soutěžících podává zásadně vedoucí družstva, jehož soutěžícího se poškození týká.

 

Protesty se podávají písemně (dle přílohy č. 2):

Odvolací komisi:

  • do 10 minut od ukončení pokusu, týká-li se sporná otázka provedení, průběhu nebo hodnocení pokusu.
  • do 10 minut od ukončení disciplíny, týká-li se sporná otázka průběhu disciplíny.
  • před zahájením pokusu, týká-li se sporná otázka účasti družstva či jednotlivce na soutěži.
  • do 10 minut od vyhlášení výsledků, jsou-li spornou otázkou tyto výsledky.

Odvolací komise rozhoduje hlasováním, při rovnosti hlasů je rozhodující hlas hlavního rozhodčího.

Rozhodnutí o způsobu řešení protestu nebo odvolání musí být vždy písemné. Ten, kdo rozhoduje, uvede své rozhodnutí zpravidla na podání, kterým byl protest nebo odvolání podáno. Na podání musí být vždy uveden čas převzetí a předání protestu nebo odvolání s podpisem toho, kdo jej přijal.

Proti rozhodnutí odvolací komise, která rozhodla o protestu přímo na místě soutěže, není další odvolání a její rozhodnutí je konečné.

Kauci přejímá odvolací komise. Je u ní složena do doby nabytí práva rozhodnutí o protestu. Je-li protest uznán, kauce se ihned vrací. Není-li protest nebo odvolání uznáno, předá odvolací komise po nabytí práva rozhodnutí složenou kauci pořadateli, který o tom protestujícímu neprodleně vystaví doklad. Tato kauce propadá ve prospěch pořadatele a dále se s ní nakládá jako s příjmem organizace.

Protest nebo odvolání lze vzít zpět pouze před zahájením jeho projednávání odvolací komisí. Kauce se v tom případě vrací.

Projednaný a uznaný protest nelze vzít zpět a soutěžící musí rozhodnutí o protestu splnit.

Při sporné situaci v rámci protestu lze použít video, pouze jako věc poradní. O konečném verdiktu rozhoduje Odvolací komise.

 

  1. Rozhodčí

Velitel soutěže – odpovídá za přípravu a průběh soutěže; jmenuje ho pořadatel soutěže. Musí mít minimálně kvalifikaci rozhodčí.

Hlavní rozhodčí – odpovídá za technické provedení soutěže, dodržení pravidel a propozic soutěže; jmenuje ho pořadatel soutěže. Musí mít minimálně kvalifikaci rozhodčí.

Rozhodčí disciplíny – řídí průběh disciplíny. V průběhu soutěže je podřízen hlavnímu rozhodčímu; je odpovědný za dodržování pravidel; rozhoduje o všech technických otázkách, které vzniknou v průběhu disciplíny.

Startér; pomocník startéra; rozhodčí na základně; rozhodčí u kádě; minimálně 1 rozhodčího na čáře stříkání a u terčů; zapisovatel; 2 rozhodčí na přeměřování hadic. Jeden rozhodčí může zastávat více funkcí. Všichni rozhodčí budou před zahájením soutěže adekvátně proškoleny na funkci, kterou budou zastávat a během soutěže se ji budou plně věnovat (proškolení zajistí pořadatel společně s hlavním rozhodčím).

 

  1. Povinnosti účastníků ligy PLPÚ

Pořadatel je povinen:

  1. minimálně čtrnáct dní před konáním soutěže zveřejnit pozvánku a propozice soutěže (stránky, pošta aj.)
  2. zajistit připravení soutěžní dráhy¨
  3. zajistit pojištění zodpovědnosti za škodu způsobenou třetí osobě
  4. přijmout do soutěže všechna družstva, která jsou do soutěže řádně přihlášena
  5. zajistit, aby přihlášky přijímané při prezentaci družstva, měla čitelně a správně vyplněná jména a záznamy o půjčování závodníků
  6. startovní pořadí by mělo být známo nejpozději při nástupu před zahájením soutěže.
  7. zajistit prostor pro případné zasedání rady Ligy PLPÚ
  8. zajistit 2 vesty pro vedoucí družstev
  9. základna délky a šířky 2000 mm, výšky 100 mm se zakrytými čely ze všech čtyř stran
  10. čára stříkání v minimální délce 10 m, s maximální výškou 20 mm
  11. vyznačit místo pro měření délky hadic a zajistit minimálně dva členy technické čety pro přenášení hadic ke kontrole jejich délky
  12. dodržet délku přestávky mezi kategoriemi – maximálně 20 minut. Vyhlášení výsledků do 30 minut po skončení posledního útoku
  13. uhradit do pokladny Ligy PLPÚ pořadatelský příspěvek 3.000, - Kč, a to nejpozději do termínu stanoveného radou ligy PLPÚ na první schůzi ročníku. Získaná finanční částka včetně případných příspěvků od sponzorů, bude použita na celkové vyhodnocení Ligy a jejího chodu (písemnosti, telefony, poštovné apod.). Pořadatelský příspěvek je nevratný.
  14. zajistit instalaci reklam případných sponzorů ligy PLPÚ (celého ročníku) na nejsledovanějším místě soutěže (v hlavním pohledu kamery), které si vyzvedne na předchozím kole soutěže
  15. zajistit na dráze vyznačení značek po 18 m od čáry stříkaní směrem k základně (tj. 4 x značka po 18 m) na soutěž na 3B. Na soutěž 2B budou značky vyznačeny po 17,5 od čáry stříkání směrem k základně (tj. 3 x značka po 17,5 m). Značky budou pevně spojeny s terénem a nesmí vyčnívat nad terén o rozměrech max. 20 x 20 cm (kus hadice, nástřik). Jiné značky soutěžních družstev se nepřipouští. Kontrolu zajistí rozhodčí. Značky budou vyznačeny jednotlivě, vždy na danou soutěž.
  16. uvádět u všech družstev na startovní i výsledkovou listinu název sboru a okres. Na výsledkovou listinu uvést název soutěže (LIGA .... v PÚ), vlastní název soutěže (POHÁR., MEMORIÁL... apod.), místo konání, datum, kategorii a umístění.
  17. zajistit stejné podmínky v prostoru kolem základny po celý průběh soutěže, tak aby byla zajištěna regulérnost soutěže (doporučuje se betonová, případně asfaltová plocha kolem základny)
  18. zajistit příjezdový a výjezdový box.
  19. zajistit účast, proškolení rozhodčích viz bod 7
  20. na soutěž zajistí technické vybavení.
  21. zajistit časomíru se světelnou signalizací sražení obou terčů a časomíře zajistit stánek, kde bude mít zázemí (zajištěn PLPÚ, přebere na předchozím kole soutěže)
  22. zajistit zdravotníka nebo osobu, která bude po dobu soutěže poskytovat zdravotnické ošetření
  23. zajistit pro družstva umístěná na 1. – 8. místě v kategorii MUŽI, 1. – 5. místě v kategorii ŽENY a 1. – 3. místě v kategorii DOROST věcné ceny, na prvních třech místech ve všech kategoriích pak poháry s nápisem LIGA .... V PÚ, místo a datum konání soutěže, umístění a kategorie
  24. vytvořit zprávu o soutěži s výsledky + poskytnout a zajistit foto ze soutěže, které bude poté umístěno na webových stránkách ligy PLPÚ. Zprávu i foto je pořadatel povinen doručit adminovi (nebo po domluvě jinému členovi rady) co nejdříve, nejpozději však do 7 dnů od soutěže. (pro soutěžní sezónu 2024 je opět domluven fotograf na všechny soutěže).

 

Rozhodčí je povinen:

  1. včas se dostavit do prostoru konání soutěže (min. 0,5 hodiny před zahájením) a zde řádně plnit úkoly vyplívající pro něj z platných Směrnic hasičských soutěží pro muže a ženy a platných pravidel ligy PLPÚ.
  2. hlavní rozhodčí má předepsanou kvalifikaci – minimálně kvalifikaci rozhodčí.
  3. hlavní rozhodčí zná pravidla ligy PLPÚ a dle nich proškolí své podřízené rozhodčí.

 

Soutěžní družstvo – účastník ligy PLPÚ:

  1. hradí startovné
  2. dodržuje a řídí se platnou Směrnicí hasičských soutěží pro muže a ženy a platnými pravidly ligy PLPÚ.
  3. v průběhu soutěžního ročníku ligy PLPÚ má právo podávat písemné připomínky ke změnám Organizačního zabezpečení ligy PLPÚ pro příští rok.
  4. v požadovaném počtu a ústroji se účastní závěrečného nástupu.

 

Rada ligy PLPÚ je povinna:

  1. před zahájením každé kategorie schválit trať, čímž se rozumí její přeměření.
  2. zajistit na každé ligové kolo delegáta, který bude mít za úkol plnit povinnosti, o kterých Rada ligy PLPÚ rozhodla na první schůzi ročníku. Který bude a daném kole označený vestou.

 

  1. Hodnocení jednotlivých soutěží

Pořadatelem soutěže se může stát každé SDH, které v řádném termínu stanoveném radou ligy písemně požádá radu ligy, nabídne k pořádání soutěže obstojný a přijatelný prostor a přistoupí na povinnosti pořadatele viz. bod 8. O pořádání soutěže v následujícím ročníku rozhodne rada a dá zájemci vědět. Rada dále na první schůzi rozhodne o počtu soutěží zařazených do ligy pro daný ročník.

Umístění

Kategorie MUŽI

Kategorie ŽENY

Kategorie DOROST

1. místo

20

10

8

2. místo

17

8

5

3. místo

15

6

3

4. místo

13

5

2

5. místo

11

4

1

6. místo

10

3

0

7. místo

9

2

0

8. místo

8

1

0

9. místo

7

0

0

10. místo

6

0

0

11. místo

5

0

0

12. místo

4

0

0

13. místo

3

0

0

14. místo

2

0

0

15. místo

1

0

0

16. místo

0

0

0

 
  1. při dosažení stejného času přísluší oběma, nebo i více družstvům nejvyšší možný počet bodů za dosažené umístění. Ostatní družstva se ale výše neposouvají.
  2. družstva umístěná na bodovaných místech v soutěži se musí zúčastnit vyhlášení výsledků, a to v minimálním počtu čtyř členů týmu a musí být řádně ustrojení – jednotný oděv (dresy, PS II. atd.). Pokud tak neučiní, nebudou družstvu započítány body do celkového pořadí ligy PLPÚ. Ostatní družstva se ale výše neposouvají. Tým má možnost ohlásit dřívější odjezd ze soutěže, který musí nahlásit při odevzdání přihlášky. Body jsou pak týmu započítány, přestože se nezúčastní vyhlášení výsledků. Tuto možnost ohlášení dřívějšího odjezdu má však tým právo využít maximálně 4x za ročník. Kontrolu „dřívějšího odjezdu“ zajistí delegát soutěže a vše zaznamená společně s kontrolou účasti 4 závodníků na závěrečném nástupu (viz. bod 1) „do výsledkové listiny, která bude přiložena jako příloha ke „Zprávě o soutěži“
  3. pokud se některý tým dobrovolně vzdá bodů, bodové hodnocení ostatních týmů se výše neposouvají.
  4. tým, který nedokončil svůj útok nebo byl diskvalifikován nezískává body, přestože se umístil na bodované pozici.
  5. vítězem celého ročníku se stává družstvo s největším počtem získaných bodů. V případě rovnosti bodů, se na lepší místo posunuje družstvo s větším počtem prvních míst (druhých, třetích atd.) po úpravě započtených soutěží do konečného bodového zisku. V případě, že ani toto kritérium nerozhodne, budou rozhodující vzájemné výsledky z poslední soutěže.
  6. termín slavnostního vyhlášení celkového pořadí Ligy PLPÚ bude oznámen na poslední soutěži
  7. do celkového hodnocení Ligy PLPÚ se započítávají všechny dosažené výsledky.

 

Pelhřimovská liga v požárním útoku shromažďuje data jednotlivých účastníků za účelem statistik a následného vyhodnocení roku, vše v souladu Nařízení (EU) 2016/679 (GDPR). Bližší informace na tel. 724 444 028.